Kan mijn plant in de pot blijven als de pot te klein wordt of moet ik mijn plant verpotten?

Misschien stopt de plant wel met groeien als deze te groot wordt voor de pot. Maar misschien gaat deze dood, het is een CHRYSALIDOCARPUS LUTESCENS- plant.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het niet verpotten van planten heeft verschillende nadelen, het is niet alleen maar dat de plant te weinig ruimte krijgt in de pot, maar de groei gaat er uit en daardoor wordt de weerstand tegen allerlei aantastingen groter vooral spint ligt dan op de loer. Ook de grond raakt volkomen uitgeput en verkalkt doordat er meestal leidingwater wordt gegeven. Dus ieder jaar een of twee maatjes grotere pot is sterk aan te bevelen. Toegevoegd na 1 minuut: zie verder voor verpotten het antwoord van Hippo

Geef jouw CHRYSALIDOCARPUS LUTESCENS wat meer ruimte Marco. De plant zal je dankbaar zijn en dit zeker laten blijken....!

Verpotten natuurlijk, u loopt toch ook niet op schoenen die 2 maten te klein zijn.

Verpot de plant maar, want als je dat niet doet, heeft ie straks niet voldoende voeding meer en gaat ie kwijnen of erger, en als ie toch een beetje fit blijft groeit ie de pot gewoon kapot. Dus: uit de pot halen, oude grond er een beetje afschudden (voorzichtig), een pot nemen van een maat groter, nieuwe grond erin, plant erbij, afvullen met nieuwe grond, scheut water: en dan heb je weer een stralende plant.

verpotten is wel beter. de plant wordt geel/bruin als je hem niet op tijd overpot. hij kan zijn wortels niet meer kwijt. raadzaam om de plant over te poten in een grotere binnenpot ( zo'n plastic pot met gaatjes erin.)en nieuwe potgrond te gebruiken. daar zitten weer voldoende voedingsstoffen in om de plant weer te laten door groeien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100