Kan ik de woningbouw vragen om een tegemoetkoming?

Ik ben onterecht afgewezen voor een sociale huurwoning omdat ik teveel zou verdienen. Ik ben het gaan narekenen, nam contact op met de woningbouw en ze gaven hun fout toe. Ze hebben mij netjes een andere woning aangeboden die ik wil accepteren. Nu lag er in de eerste woning een vloer in die ik gratis kon overnemen. De bewoners van het nieuwe huis vragen een bedrag voor de vloer. Kan ik vragen aan de woningbouw of zij mij hierin tegemoet kunnen komen? Dit omdat ik deze kosten moet maken door een fout van hun?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
ronron1212
7 jaar geleden
Nee dat kan je niet. Je hebt gewoon pech gehad.
erotisi
7 jaar geleden
Het overnemen van zaken en het betalen van overnamekosten is altijd vrijwillig. U kunt bijvoorbeeld meubilair of stoffering overnemen van de vorige huurder maar u heeft altijd de keuze om nee te zeggen. Dan moet de vorige huurder de spullen (alsnog) weghalen. Als u roerende zaken overneemt van de vorige huurder, betaalt u de overnamekosten dus aan de vorige huurder.
erotisi
7 jaar geleden
Indien de vloer dusdanig is bevestigd dat deze er niet zonder schade kan worden uit gehaald behoord zoiets tot het huis. Dwz dat de vloer eigendom is geworden van de woningstichting. In dat geval moet de vorige huurder eventueel geld vragen aan de woningstichting maar niet aan u. Indien de vloer wel er goed is uit te krijgen is dat iets waar je aan kunt meedoen maar dat hoeft niet omdat dat dit een zaak ik tussen u en de vorige huurder. De woningbouw staat daar meestal buiten. http://www.huurders.info/nieuwe-woning/overnamekosten/
paulus811
7 jaar geleden
ronron1212, reageer toch eens minder kort door de bocht man. @Noddiieee, je kunt het vriendelijk vragen en staat wellicht sterker als de bewoners van huis 1 jouw verhaal willen bevestigen. De woningbouwvereniging is niets verplicht, maar zou je uit coulance tegemoet kunnen komen. Dat is in dit geval niet onredelijk.
ronron1212
7 jaar geleden
@paulus811 ik reageer zoals ik dat doe. Het staat mijn vrij om zo te reageren.

Het beste antwoord

Dit vragen mag altijd.

De woningbouw is niet verplicht u tegemoet te komen, maar wanneer u een vriendelijke brief stuurt met goed onderbouwde argumenten dan heeft u wellicht kans op een coulante behandeling.