Woningruil: Verhuurder heeft verkoopplannen, mag de huurder nog woningruil plegen?

Steeds meer woningbouwverenigingen verkopen sociale huurwoningen aan de huurders. Maar niet iedere huurder gaat tot koop over. Maar wil later wel woningruil plegen.
Ergo de woningbouwvereniging heeft verkoopplannen na het vertrek van de laatste huurder.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp niets van deze vraag. Een huurder die woningruil pleegt? Klinkt illegaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi verhaal, maar wat is de vraag ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon Nederlands werkwoord,
toch geen moeite mee?

Het beste antwoord

De verhuurder moet akkoord gaan, dus sowieso eerst deze vraag aan de verhuurder stellen.
Eventueel daarna een gang naar de rechter. (niet aan te raden, kost veel tijd en geld.)

Is dit een algemene vraag of een persoonlijke?