Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je doen aan gele aanslag op een apparaat?

Ik heb een oude 'deur-telefoon' en die is voor een deel vies geel verkleurd, vermoedelijk door de zon.

Ik wil hem weer mooi maken, maar hoe krijg ik die gele aanslag/waas er af?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat krijg je niet weg helaas. het is er gewoon ingebrand. Net als je huid verkleurt door de zon, maar je huid is levend materiaal dat steeds vernieuwd wordt en daardoor weer lichter wordt. De kunststof van je bel kan dat niet
(Lees meer...)
anneliez
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
+ 1 voor je antwoord! Maar zou heel lichtjes schuren met wat schuurpapier iets kunnen helpen, vraag ik me nu zo maar af?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met een industriële reiniger krijg je de meest hardnekkige aanslag nagenoeg van alle denkbare oppervlaken verwijderd. Bijvoorbeeld producten van Sumatox
anneliez
10 jaar geleden
De vraagsteller heeft het niet over aanslag, maar ingebrand, dat krijg je niet weg
Probeer eerst eens een beetje chloor op een schuursponsje,of een doekje met ammonia
Wel even flink ventileren of als het mogelijk is buiten doen vooral de ammonia slaat nogal op je luchtwegen na beiden wel even nadoen met schoon water
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding