Zegt een boom, wanneer deze afbreekt, ook krak wanneer er niemand bij is?

En wat is het Heisenbergprincipe?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Als 10000 bomen een krak zeggen bij het afbreken terwijl er iemand bij is die het hoort. Waarom zou dan de 10001 boom geen krak zeggen als er niemand bij is ? Maar het is geen wetenschappelijk bewijs dat het wel zo is, maar een bijna 100% waarschijnlijke stelling dat het zo is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dat zegt de boom nooit... ook niet als er iemand in de buurt is...

Toegevoegd op 17-05-2009 13:54:40
Maar als je het Heisenbergprincipe bedoelt, dan is het nee... Een boom maakt alleen geluid als iemand het hoort....

Toegevoegd op 17-05-2009 14:04:07
En dan kom je ook snel op de kat van Schrödinger...

http://brneurosci.org/schrodingers-cat.html

Toegevoegd op 17-05-2009 14:05:33
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schr%C3%B6dingers_kat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijk te zeggen als er niemand bij is...
Maar ga er maar vanuit dat het wel zo is, omdat de boom, of tak, als je er wel bij bent ook geluid maakt.

Toegevoegd op 17-05-2009 13:59:14
Hij zegt inderdaad geen 'krak', maar het klinkt als 'krak'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker.
En dat kun je heel makkelijk bewijzen door er een opname-apparaat bij te zetten.
14 jaar geleden
de boom zegt geen krak, jij hoort krak. Er ontstaat een trilling in de lucht die wij als krak ervaren, Die trilling is er, ook als jij er niet bent. maar dat is niets anders dan een trilling, jij bent degene die het via je zintuigen als een geluid ervaart.