Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke kloofmachine kan ik het beste aanschaffen?

Rondom het huis zijn een tiental flinke bomen geveld en die liggen (in hanteerbare stukken) te wachten op verdere verwerking.
Dus ik ga zoeken op marktplaats. Kloofmachines (of houtklievers) zijn leverbaar variërend in drukkracht van 5 tot 20 ton; staand of liggend en in diverse prijsklassen.
Het hout dat ik moet verwerken bestaat uit zowel naald- als loofhout (waaronder eiken, beuken en berkenhout) en de blokken hebben een diameter van gemiddeld 40 cm en een lengte van ook ca 40 cm.
Wie heeft er verstand van deze machines om goede raad te geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik raad je aan een staande kloofmachine te nemen
als je een liggende neemt en je hout is wat hard dan wordt alles uit elkaar gedrukt en is je kloofmachine naar de maan
als je er 1 neemt die 6 ton drukkracht kan geven is dat vak voldoende
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ga naar een speciaalzaak en laat je daar goed voorlichten.
Die mensen hebben er verstand van. Er zit zoveel verschil in, gebruik je hem elk jaar? voor hoeveel bomen per keer? Wat voor soort hout is het, hard of zacht.
Voor elke klusser is er wel iets.
Kijk ook goed naar de veiligheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderstaande machine is zeker zijn geld meer dan waard, alleen hoevaak moet je kloven, huren is wellicht goedkoper
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Momenteel is een houtkloofmachine in de reclame, ik dacht bij de Praxis. Ik zou zeggen zoek de folders van
de doe-het-zelf-zaken eens op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding