Waarom bloeit mijn boerenjasmijn niet? Hij is nu 2 jaar oud maar heb nog nooit bloemen gehad.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
22.5K

Het beste antwoord

Een boerenjasmijn bloeit begin mei - juni, een enkele hybride bloeit tot ver in juli. Ze verlangen een humusrijke grond, een plaats in de zon, maar ten minste toch halfschaduw. Het is normaal dat een nieuwe plant eerst twee jaar groeit en dan pas tot bloei kan komen.
Hij bloeit op het tweedejaarshout. Daar moet je met snoeien rekening mee houden: als je de takken die hij dit jaar maakt er af snoeit, dan heb je volgend jaar weer geen bloei.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De kweker kweekt de jasmijn in een grote pot.
Door de pot, wordt de groei enigzins afgeremd en gaat de jasmijn, door het afremmen bloeien.
Dus koop je een bloeiende jasmijn.
De plant gaat nu uit de pot de tuin in en heeft ineens alle ruimte voor de wortels, dus gaat hij flink aan de groei.
Het bloeien komt dan pas na 5 a 6 jaar ,afhankelijk van de soort wat eerder of later.
Denk er om, dat je de eerste 10 jaar NOOIT snoeit, pas als de struik veroudert en de groei er wat uit gaat, mag je soms snoeien.
Een gewone boerenjasmijn wordt een struik tot 4 a 5 m. hoog en ook net zo breed.
Volwassen struiken bloeien ieder jaar.