Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een kersenboom die mijn vader geplant heeft. blijkbaar heeft iemand deze vergiftigd. hoe kan ik nog een tak redden en stekken ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Hallo
Ik heb hetvolgende over stekken gevonden:
Het komt grotendeels met jou werwijze overeen. Alleen de jonge twijgen eerst dchoonmaken in water,onderaan schuin afsnijden en 2 3cm diep in vooraf gemaakte gaten steken.Wel voorkomen dat ze verdrogen.Eventueel in een entpoeder dompelen.
Er is ook najaars stek mogelijk met dikkere takken maar dat is een ander verhaal.

Afleeggen gaat hetzelfde als bij de Japanse wijnbes.
Buig jonge twijgen om tot in een open voortje. Zet ze hierin tijdelijk vast en maak de voor pas dicht als de twijgen gaan uitbotten.Wel bevestiging verwijderen. En natuurlijk pas in het najaar los snijden.Dit is in het kort wat ik gevonden heb.
Groetjes PIET
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het zo slecht gaat met je kersenboom, kan je er ook geen levensvatbare stekken af halen.
Het is trouwens de vraag , of je een kers wel kunt stekken, kersen worden gezaaid en op deze dan wilde kers wordt de goede soort geënt, iets wat 3 jaar duurt.
Waarschijnlijk is je kers gewoon ziek geworden, wat zijn de symptomen?
Is nu alles bruin en verdord, of zit er nog steeds wat ook groen blad aan?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het lijkt er inderdaad op, dat je boom gewoon aan het einde van zijn latijn is. kersenbomen worden niet erg oud. ze zijn kwetsbaar en ze verouderen snel. ik had er een in mijn tuin, die is maar 4o jaar geworden. in 2 jaar was ie helemaal weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mogelijkheid kleine verse takjes afknippen schuin afsnijden en met stekzaad of poeder planten in potgrond of watten en nathouden, neem er een aantal zodat je meer kans hebt dat er 1 overblijft. tijdstip eind van de winter takjes met knop afsnijden net voor het uitlopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding