Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik word regelmatig door insecten gestoken. welke planten kan ik buiten citroen -geranium het beste aan de rand van het terras plaatsen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De grootste vijand van muggen is de ricinusplant (of de wonderboom). Met zo’n plant voor de deur of het raam hoef je niet bang te zijn voor muggen. Als er kinderen in huis zijn, moet je wel voorzichtig zijn met deze plant. De zaden zijn zeer giftig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik las onlangs dat veel insecten ook niet van Afrikaantjes houden vanwege de geur. Net dus als citroengeraniums.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te voorkomen dat er veel insecten komen, zijn er ook planten die je juist niet moet hebben, dit zijn vooral planten met een paarse kleur, die trekken veel insecten aan. Ook geel wil je liever niet hebben staan.

Rode bloemen hebben een grotere aantrekkingskracht op vogels, misschien een voordeel als deze insecten voor je kunnen verminderen.

Toegevoegd na 2 minuten:
witte bloemen lokken trouwens vaak insecten met de geur (ipv hun kleur)

kortom hou het bij planten of rode bloemen en dan kom je een heel end
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Nou kijk. Is de citroengras. Gewoon dat je haalt bij de spar, en dan in de glas water, en dan als de wortelen dan in de grond. Is de insecten niet fijn, de citroengras.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding