witte tegels worden zwart

Hoe krijg ik mijn witte grindtegels weer schoon. ze worden helemaal zwart?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
2.2K

Antwoorden (6)

de hogedrukspuit er op lijkt me het beste.
anders ouderwets schrobben, hg heeft hier een goed middeltje voor in de handel.
Rieneke1
14 jaar geleden
dit doen wij elk jaar met een hoge druk spuit werkt perfect

gr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vul een gieter met lauw /warm water, doe hier 2 bekers gloor en 1 beker soda,even in laten trekken en weg is de groene aanslag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
chloor werkt vaak heel goed, maar is zo ontzettend slecht voor het milieu, dat ik het toch maar zo min mogelijk gebruik.
Bij veel hoveniers wordt juist de hogedrukspuit afgeraden, je hebt even effect maar door het aantasten van de tegels met de hoge druk zouden deze steeds sneller weer vies worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je te maken met korstmossen of bepaalde algen op je tegels.
Liggen de tegels in de schaduw, dan zullen het algen zijn, liggen ze in de zon, dan zijn het korstmossen, deze laatsten laten zich erg moeilijk verwijderen, ook met een hogedruk spuit.
Probeer eerst algendood van ecostijl (biologisch), zijn het inderdaad korstmossen dan zouden ze loslaten en kan je ze er af spuiten/ schrobben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken een adres waar ze misschien een middel hebben om de tegels schoon te krijgen.
Het gaat om het middel: Net_trol

Net_trol:
Verwijdert siliconen en algaanslag ook op cement en steen. Dit middel kost normaal gesproken 13 Euro, maar ze doen het nu weg voor 2,50 Euro.

Het staat niet op hun site volgens mij, maar als je interesse hebt, dan kan je ze een mailtje sturen.
Hieronder een link naar hun contactpagina: http://www.elskamptuinmeubelcentrum.nl/contact

Ze hebben misschien ook wel andere producten die hierbij kunnen helpen, maar dat zou je in een mailtje kunnen vragen.

Hoge drukspuit is bijna altijd af te raden, omdat je de structuur kapot maakt en vuil dus makelijker blijft hangen en dieper in het materiaal kan indringen.

Toegevoegd na 50 minuten:
Ik heb even op hun site gekeken, maar het staat er nu toch wel op!