Welk gaas is het stevigst?

Ik wil een deel van de tuin tussen de struiken door goedkoop omheinen zodat mijn hond binnen blijft. Ik kan kiezen tussen volièregaas met 19 x 19 mm mazen of geplastificeerd tuingaas met 75 x 100 mm mazen. Uiteraard gebruik ik waar nodig grondpalen. Welk gaas buigt het minste door en is dus het stevigst? (Prijzen van aanbiedingen die ik al heb gevonden ontlopen elkaar nauwelijks).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.5K

Het beste antwoord

Als je het gaas om de anderhalve, of 2 meter vastzet maakt het niet veel uit welk gaas je gebruikt.
het gaas zal niet veel meegeven dan.
als je met grotere afstanden werkt zal het volieregaas (alhoewel het dunner is dan tuingaas) het minste meegeven omdat de mazen kleiner zijn en je dus meer metaal, en dus meer stevigheid per vierkante decimeter hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ikzelf heb voor de honden dat gapl. Gaas gebruikt. Het ijzer. Dat er in zit is ook dikker. Let wel op dat ze er onderdoor gaan graven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de prijs bijna niks uitmaakt,neem dan het gaas met de kleinste mazen.
Het voliere gaas,dat is steviger.
Als je bang bent dat je hond gaat graven en er onderdoor gaat.
Werk het dan een eindje in de grond.
Sla een panlat,onderaan het gaas en graaf het een 20 of 30 cm in de grond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schapengaas, de dunne draadvariant volstaat voor een hond, stevig en niet duur , gebruik wel draadspanners voor een mooi en stevig resultaat, kun je ook iets minder palen gebruiken...ik heb het zelf al 3 jaar en de ond is nog nooit onstnapt...

Toegevoegd na 38 seconden:
ond is hond...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het gedaan met betonmatten.
ik weet niet hoe groot je honden zijn, maar dat is stevig en rot niet.
je knipt ze met een betonschaar op hoogte, en met een paar krammen sla je ze vast tegen een paal.
daarna kan je ze verven,of er wat groene klimop in laten groeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het goedkoopst is om gewoon veel kwaliteit te kiezen omdat het geheel niet vervangen hoeft te worden tenzij het tijdelijk gebruikt word.

mijn optie zou zijn:

een aantal stevige palen. (2m interval) met geplastificeerd tuingaas erop geschroefd. dan nog een plank boven en onder schroeven en klaar. een stevig hek. wel de palen diep in de grond slaan.

zie: afbeelding

variatietip: het is leuk om een klimplantje over het hekwerk te laten groeien. je moet wel een stukje grond overlaten.