Wat kan de bruine vlek op de bodem van zwembad zijn?

Wij hebben in de tuin een Intel zwembad van ongeveer 3 meter en sinds het zwembad vol zit zit er steeds een bruine vlek onderin het water en dat wil niet weg we hebben al van alles geprobeerd maar weten nog steeds niet wat het is weet iemand wel wat het zou kunnen zijn?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Tuin
9K
peterpost
3 jaar geleden
Wat ik me afvraag:zit het wel aan de binnenkant van het zwembad?

Antwoorden (1)

De bruine vlekken kunnen te wijten zijn aan een te hoge ijzerconcentratie. Deze ijzerconcentratie moet zakken onder de 0.2 mg/l anders kunnen er door luchtoxidatie ijzeroxides ontstaan die bruine vlekken geven.
eventuele oplossing:Metal Ex magic. Dit product verwijdert ijzer, koper, zilver, calcium en andere metalen uit het zwembadwater, zonder dat je hiervoor het zwembad moet legen.
fremar