Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de maximale (veilige) hoogte dat een beukenhaag maximaal mag of kan groeien?

De haag is nu ongeveer 2,5 meter hoog.
Hij heeft tot deze hoogte ondersteuning in de vorm van een hek (aan 1 kant).
Kan ik hem nog een meter of wat hoger laten groeien?
Is het verstandig? Geeft dit problemen in de toekomst?
Is het slecht voor de boom of heeft het gevolgen in welke vorm dan ook? Graag advies / raad.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
12.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een beukenhaag is dus van de gewone of roodbladige beuk. Deze beuken zijn eigenlijk bomen en worden ze ook weer indien we ze niet meer zouden snoeien. Dus een haag van beuken worden gewoon weer bomen als we niet meer zouden knippen en kunnen 25 m hoog worden. Het maakt trouwens niets uit of je de haag nu 1m hoog laat worden of5m of zelfs hoger. Doordat de beuk zich zo goed laat knippen is deze daarom zo geschikt als haag, zowel in de zon als half schaduw. Er is dus geen enkele steun nodig ook als je hem hoger laat worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik ken in zuid-limburg meerdere beukenhagen die een meter of 4 hoog zijn... Door ieder jaar een vormsnoei te doen, blijft hij ook aan de onderkant goed bebladerd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe hoger hoe moeilijker telkens weer die snoeibeurt. want de beukenhaag wordt mooier door het veel herhaaldelijk kort snoeien dat je erdoor kunt kijken.Ik heb mijn tunnel beukenhaag beperkt tot ongeveer 2 meter uit praktische redenen.In de midlands (uk) heb ik beukenhagen gezien van minimum 3 meter. De tuiniers hebben daar speciale snoeilatten voor die als een soort winklehaak dienen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding