Iemand een verklaring waarom dit peultje niet groen word?

Ik heb diverse peulen gepoot (om later in de moestuin te planten).
Alle peultjes zijn netjes opgekomen en bijna allemaal zijn ze mooi groen van kleur...Bijna, want er zit 1 gele tussen.

Het lijk alsof het peultje in kwestie in het donker is gegroeid (wat dus niet zo is)
De peultjes zijn gepoot in plastic melkkannen, alle omstandigheden zijn gelijk.

Iemand een verklaring?
Zie foto's

Toegevoegd na 4 minuten:
Het zaaigoed komt allemaal uit dezelfde verpakking.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Antwoorden (2)

Een genetische afwijking. Kan in het beste zaaigoed wel eens voor komen. Het is een waarschijnlijk een zaadje geweest met te weinig chloroplasten (bladgroenkorrels).
8 jaar geleden
Bijna de gehele evolutie is bepaald door spontane mutaties.
Ook dit is een spontane mutatie.
Echter er is totaal geen bladgroen in de plant,
Hij leeft nog op het voedsel uit het zaadje.
Zonder bladgroen kan deze plant nooit volwassen worden
Dus gaat hij op den duur dood.
Maar ook hier zijn weer uitzonderingen.
Soms zit er onder een afwijkende kleur, toch nog bladgroen, die we zo niet kunnen zien zitten.
Zo hebben planten met roodbruine bladeren, geen zichtbaar bladgroen, maar dat zit dan onder de rood bruine kleur, dus niet zichtbaar.
Maar bij jouw plantje is dat bijna zeker niet het geval, omdat ook de stengeltjes bleek van kleur zijn.