krijg je ook gele plekken in gazon door veel regen ?

zoden liggen nu een maand .
gras noodgedwongen met regen moeten maaien ivm lengte.
nu niet echt meer een dicht mat en geel .
vraag kan gras ook geel worden door te veel regen ipv droogte ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
6.4K
Poet
9 jaar geleden
Jan kan (verzopen). wat ook kan is dat de vele regen alle voedingsstoffen heeft weggespoeld / naar het grondwater heeft meegenomen.

Antwoorden (3)

Ja, als gras afsterft wordt het geel. Het maakt in dat geval niet uit of het sterft van droogte of van nettigheid (verdrinken).
Als het te nat wordt en/of het water trekt niet goed weg, dan is het aan te raden om bijv. met een riek eens goed diep in de grond te prikken.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
opzicht trekt het water wel goed weg.
maar te veel regen kan dus de oorzaak zij ? sterft gras dan ook af door te veel regen ?
hoe hersteld dit en moet ik nog iets doen ?
Nee door regen kunnen er geen gele plekken ontstaan in je grasmat.
Graszoden hebben veel voeding nodig!
Heb je wel gemest?
Is de grondbewerking voor het graszoden leggen wal voldoende geweest.

Toegevoegd na 1 uur:
Door te weinig direct zonlicht, dus schaduw, kan het gazon ook sprieterig en geel worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Komt van zelf weer bij hoor,om dat het gras te lang was,en je ben het gaan maaien,
dan wordt het altijd geel.
Dit trekt van zelf weer bij.
burgos