Welke grote groene planten waren er kort geleden bij AH in de aanbieding?

Ik kocht er een van ong. een meter, met pot, en hij lijkt op een bananenplant met kleine groene stammetjes. Heeft iemand deze ook gekocht en weet hij hoe deze plant heet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Antwoorden (1)

Indien je een plant hebt gekocht met grote bladeren die enigzins op een bananenplant lijken, dan heb je mogelijk een Dieffenbachia gekocht.
Vaak zijn de bladeren gestreept of gevlekt.
Het is een redelijk giftige plant, dus oppassen met kleine kinderen en puppie's

Toegevoegd na 25 minuten:
Zijn de bladeren zonder vlekken en gewoon groen, dan zou het best wel een banaan kunnen zijn, die worden wel eens als kamerplant verkocht.