Kun je tuinkruiden scheuren? Ik bedoel dus of je de plant in 2 kunt delen.

Ik heb verschillende soorten in een pot buiten staan. Ze worden groot en ik wil het dus met iemand delen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Het is heel makkelijk om verschillende tuinkruidenplanten te scheuren, bijv. selderieplanten, zgn. bouillonplant of lavas, verder bieslook en knoflookbieslook kunnen ook makkelijk gescheurd worden.

Toegevoegd na 20 uur:
Als de andere tuinkruiden een wortelgestel hebben dat deelbaar is dan kan dit allemaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb hier rozemarijn, tijm en salie. Kun je die ook scheuren?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inmiddels heb ik het maar gewoon geprobeerd. Tijm bleek deelbaar te zijn. Bij salie heb ik een tijd zitten trekken, en heb het toen maar opgegeven. Aan de rozemarijn kon ik zien dat ie niet deelbaar is. Het is net een klein boompje. Verder heb ik nog een peterselieplantje gedeeld.