Wat is deze kleine heester met vrij kleine 5 bladige blauwe bloemen?

Het is een niet groenblijvende plant, met ca.2cm grote groene bladeren met fijne tandjes aan de bladrand en onderkant van de middennerf. De bloemen met 5 blaadjes staan op een ca. 2cm lange steel in een trosje; doorsnede bloem ca. 1,5cm.

als het goed is zit er een foto bij

Toegevoegd na 48 seconden:
de plant is ca. 60-80cm hoog

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2K

Het beste antwoord

Het is de vrij onbekende Plumbago, goed herkenbaar aan de bijzondere blauwe kleur.
Hij lijkt zo inderdaad veel op de bekende phlox.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het lijkt op een maagdenpalm, maar die wordt volgens mij niet zo hoog. In ieder geval niet de soort die ik ken, misschien dat er meer soorten van zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Phlox divaricata 'Blue Moon'.
In de bron staat een hoogte die niet klopt, hij wordt zoals veel Ploxen inderdaad 60-80 cm hoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is de phlox,is er in verschillende kleuren en modellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad de plumbago wat Ed al aangeeft. het is een zeer mooie plant met zijn opvallende mooi blauwe kleur. Ik heb deze plant al jaren lang in mijn bezit, en hij
staat op het ogenblik in volle bloei. Hij bloeit vanaf het late
voorjaar tot het late najaar. Het is me helaas nog niet gelukt hem te stekken, maar dit schijnt toch te kunnen
met kopstekjes.
Overings word de plumbago in het Nederlands Mannentrouw genoemd.