Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Nicandra of Zegekruid een ouderwetse 1 jarige plant die ruim een meter hoog wordt en zichzelf ieder jaar weer uitzaaid
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De blauwe aardappelstruik denk ik, een van de vele soorten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb deze plant ook in de tuin. Zag hem tijdens een vakantie op het sub tropisch eiland Mainau. Heb toen zaad meegenomen en gezaaid. Zaait zich ieder jaar weer
zelf, nu al ruim 10 jaar lang.
Latijnse naam: Nicandra physaloides Familie: Solanaceae, Nachtschadefamilie. Bloeitijd: juli - september Zegekruid is, net als de Doornappel van een paar dagen geleden, weer zo'n (eenjarige) nachtschadeachtige die ik nooit eerder had gezien. Hij staat in de Flora van HH&T als zeldzaam te boek. Toen ik hem fotografeerde, zei de plaatselijke postbodin dat haar tuin er vol mee staat, dat ze niet wist hoe hij heette en hem toen maar Aardappelplant heeft genoemd. Slim gegokt, want Zegekruid is net als de Doornappel familie van de pieper (en van de tomaat).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding