Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een boom van invloed op waterstand van een waterput?

Denk zelf van wel. Boom staat op +/- 12 meter van de put, en 1 tak reikt al tot de put. (Wat je boven de grond ziet aan takken, zit onder de grond aan wortels.) Het is een eikenboom. Ik woon in Zweden, en voor het water ben ik afhankelijk van de put.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat voor een boom is het?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Weinig denk ik, een boom verbruikt ook niet zo heel veel water en er zit maar een klein deel van de wortels bij de waterput neem ik aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roland wat vindt jij weinig een populier kan per dag al gauw 1500 liter weg slurpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een boom verbruikt heel veel water!!
Dat ligt eraan hoe diep je put is.
Als je op een meter of 8 zit dan heeft dat geen invloed want zo diep gaan de wortels niet van de boom.
Mijn baas heeft in het bos {ook grote bomen} een put van 7.5 m diep en die heeft altijd water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het eerder aan de grondsoort ligt dat makkelijker water vasthoudt dan of de boom het drinkwater gebruikt.

Niet alle soorten grond kunnen makkelijk water vasthouden. Kleigrond of soortgelijk houdt gemakkelijker water vast. Dat weet je pas, als je een kuil zou graven tot waar de grond het water vasthouden.

Als je boom dichterbij de put zou staan, denk ik wel dat hij van het water gebruik zou maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een waterput hebt, waaruit je grondwater haalt dan kan deze put wel tot 15 meter diep zijn. Zo diep reiken de wortels van een boom in ieder geval niet. Heb je nu een boom die zijn water wil gaan zoeken bij je waterput en loopt er al een wortel naartoe dan kun je zonder schade aan de boom toe te brengen rustig deze tak beletten om verder naar deze waterbron te gaan en kort deze wortel dan maar in, of leid deze wortel naar een andere richting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding