Ik heb een paddestoel bij mijn advocadoplant. Ik zou graag de naam willen weten van de paddestoel en ik wil graag weten of hij giftig is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Waarschijnlijk een champignonsoort.

Heb je de grond goed bemest? Als je deze doormidden snijdt, zie je dan lamellen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Sommige champignons zijn giftig, bijvoorbeeld de karbolchampignon. En er zijn ook andere giftige paddestoelen die als jong exemplaar op een champignon lijken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je hem doorsnijdt en de onderkant van de steel wordt geel, zoals in de link, dan is het een karbolchampignon.