Welke boom is dit?

Hij is behoorlijk smal, bloeit niet en heeft een soort harde groene mini appeltjes. Hij is nu ongeveer een meter of 5 hoog. Ik hen geen idee welke boom ditis. Wie kan me helpen?

Toegevoegd na 1 uur:
Die 'pruimpjes' lijken misschien formaatje pruim maar zijn iets kleiner dan een kers. Die boom staat al jaren naast mijn tuin maar heb er nog nooit pruimen in gezien. Misschien heb ik wel nooit goed opgelet maar voor mijn gevoel zitten die 'pruimpjes' er dit jaar voor 't eerst in. Vandaar dat ik raar opkijk van het feit dat jullie antwoord 'een pruimenboom' is. Is dit zonder twijfel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een hond of een kat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaa!! Ik heb een kat maar wat je ziet is de speelbal van ons konijn!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep! Maar daar zit ze haast nooit in want ze huppelt vrolijk los rond!
Amadea
12 jaar geleden
Pas als Eddijst het bevestigt zou ik pas aan willen nemen dat het echt een pruimenboom is. Dus zet nog maar niet je tanden erin voordat hij gereageerd heeft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou Ed...........kom maar op!!

Het beste antwoord

Pruimen bloeien ieder jaar, dus je hebt wat gemist in het voorjaar, ze bloeien zeer rijk met talloze witte bloempjes.
het is een gewone eetbare pruim.
Veel soorten pruimen hebben een kruisbestuiving nodig, d.w.z. dat de boom zich zelf niet kan bestuiven, maar moet er stuifmeel komen van een andere pruimenboom in de buurt.
Dat dit nooit eerder is gebeurd, is best mogelijk, want de bijen moeten dat doen en is het voorjaar koud, dan vliegen er weinig bijen.
Dit voorjaar echter was het ongekend warm en vlogen er erg veel bijen, zo kan het dus gebeuren, dat jouw pruimenboom dit voorjaar voor het eerst is bestoven/ bevrucht door stuifmeel van een andere pruim, ook is het mogelijk, dat ergens bij jouw in de buurt een nieuwe pruim is geplant, die dit voorjaar voor het eerst gebloeid heeft en dus voor het eerst via de bijen jouw boom heeft bevrucht, in ieder geval krijg je lekkere pruimen, ze zien er erg gezond uit.
Dus ja, zonder twijfel is het een pruimenboom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is een pruimenboom, ik denk reine claude, aan de pruimen te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
duidellijk een pruimeboom ,deze bloeit wel degelijk ,begin maart ,alle planten die vruchten dragen bloeien .

Toegevoegd na 48 minuten:
naar aanleiding van je reactie ,ja 100 % zeker weet ik dat dat een pruimenboom is ,na je aanvulling vermoedelijk mirabelle, een kleine pruim ,rijp geel van kleur ,en erg lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit is zeker een pruim en een erg lekkere ook nog