Hallo, Hoe krijg je het beste de overgebleven wortels van de coniferen uit de grond. Heb alle coniferen al eruit er zitten nog wortels in de grond

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
9.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo, maar waarom stel je de vraag 2x?

Antwoorden (4)

Helemaal uitgraven of de hele stam weghalen. de wortels lossnijden/zagen en wortels laten zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik zou wat verder GRAVEN tot je de wortel ziet. Dan kan je het toch makkelijk eruit trekken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag je niet een beetje naar de bekende weg?
Maar je kan natuurlijk een grondverzetbedrijf inhuren en dat heel diep laten graven.
Anders zul je toch echt zelf moeten spitten, spitten en nog eens spitten tot alle wortels zichbaar zijn en die er dan uittrekken.
Wel een werkje hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wortels van coniferen kunnen nooit meer uitlopenen zijn in verhouding tot gewone bomen maar heel erg klein, wel veel.
Nu zeker te laat, maar het was beter om de coniferen eerst af te zagen tot 2 m. hoog, dan had je aan die stam kunnen trekken en had je de stam en wortels er vrij makkelijk er uit kunnen krijgen, door de stam om te trekken, nu is een minigraver misschien een goede oplossing, maar doe je niets dan zullen ze langzaam verteren en ben je er ook van af.