Vogelgeluid die aan een krekel doet denken, wat kan het zijn?

Het is een klein donker vogeltjes.
Met tussenpozen van 1/2 to een seconde piep piep vrij constant en regelmatig

Toegevoegd na 33 minuten:
De vogel maakt constant het geluid, maar de piepjes zijn steeds onderbroken met tussen pauzes van 1 a 2 seconden.

Toegevoegd na 34 minuten:
Niet 1 a 2 seconden maar 0,5 tot 1 seconde

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
4.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je al wat het is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, helaas niet. Ik probeer er nog wel eens achter te komen. Ik heb al heel wat vogelgeluiden op internet afgespeeld, maar ben er nog niet uit.

Antwoorden (2)

Dat kan een zogeheten snor zijn. Luister maar: http://www.ratata.nl/vogels/mp3/77-Snor.MP3
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee sorry, die is het niet dat is meer een constante triller.
Het zal wel een tjiftjaf of een fitis zijn, kleiner dan een mus.Hun geluid is wat klaaglijk en een beetje als hoe-wiet.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.lauwersmeer.com/php/geluid.php?taal=nl&vogelnr=490

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.vogelbescherming.nl/nl/vogels_kijken/vogelgids/zoekresultaat/detailpagina/q/vogel/43
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje, maar nee dat is hem ook niet. Ik ken de fitis en tjif tjaf goed, die zitten altijd langs het water lijken erg veel op elkaar, maar zang is totaal verschillend. Deze vogel zit in de tuin bij een kersenboom.