Wat moet ik aan mijn grasveldje doen?

Wij zijn deze winter verhuisd en in de achtertuin ligt een grasveldje. Het gras is niet mooi dicht en er staan veel paardebloemen en (wat minder) madeliefjes in. Wat is het beste om te doen, zodat het weer een mooi veldje wordt zonder al die bloemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Als je veel tijd hebt, kun je die paardebloemen en madeliefjes met een mesje wegsnijden. Let er daarbij op dat je zoveel mogelijk van de wortel weghaalt. Op de ontstane kale plekke kun je dan eventueel wat graszaad strooien.
Als het grasveldje niet meer te redden is, kun je het beter helemaal weghalen en een nieuw matje leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bemesten, beluchten, besproeien, maaien, wieden, bijzaaien enz. Je kunt dat veldje zo mooi maken als je zelf wilt. Besef je van te voren alleen wel goed wat je er mee wilt doen. Moet het een biljartlakenachtig gazonnetje worden of wil je het juist intensief gaan gebruiken?

Onderstaande links kunnen je verder helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uitgraven en een zwembad (je) plaatsen......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, dat is natuurlijk een optie...