Wat voor plantje is dit en gaat die nog een bloem krijgen?

Ik vond dit nog levende plantje bij de stortcontainer. Veel is het niet meer maar ik zag wel nieuwe stengels er in komen. Dus ik heb m in een potje met verse aarde gedaan en ga kijken wat het word. Wat voor plantje is dit en kan er nog een bloem aan komen? Het lijkt wat palmboompjes achtig.

Toegevoegd na 6 minuten:
Image and video hosting by TinyPic

[IMG]http://i64.tinypic.com/313k70x.jpg[/IMG]

http://nl.tinypic.com/r/313k70x/9

http://i64.tinypic.com/313k70x.jpg

(Sorry wist niet welke link van tinypic ik moest hebben. De 2e foto lukt weer niet op de normale manier.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Weet helaas hoe die heet maar zo te zien maakt ie nog jonge scheuten aan dus hij is nog lang niet dood. Volgens mij komt er alleen in het midden een bloem, die groeit als een rode punt omhoog om vervolgens als ie lang genoeg is in soort van punten open te gaan. Niet te veel water en een zonnige plaats maar niet in de felle zon. Kan even duren en bloeit ook maar 1x per jaar denk ik. Succes!
anneliez
7 jaar geleden
je kunt de jonge plantjes loshalen en apart in een pot zetten, dan hebben ze meer ruimte om te groeien
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dracaena kan het ook zijn die zie je altijd bij de bank en kantoor die worden groot.... geen bloemen maar een boom

Antwoorden (1)

Dit lijkt mij een bromelia,gaat later zeker nog bloeien en zal er vermoedelijk zo uit zien:https://www.dreamstime.com/stock-photo-red-guzmania-flower-green-background-close-up-family-bromeliaceae-subfamily-tillandsioideae-bokeh-image49533702

Toegevoegd na 17 seconden:
https://www.dreamstime.com/stock-photo-red-guzmania-flower-green-background-close-up-family-bromeliaceae-subfamily-tillandsioideae-bokeh-image49533702
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Ik vond dit ook, het kan nog andere kleuren krijgen. Ik ben benieuwd wat hier uit komt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://bromelia.info/nl/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Denk er aan, een bromelia moet je alleen water geven in de kelk van de plant, niet in de pot. Je mag de pot wel eens in de zoveel tijd een keer in een bak water dompelen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Echt? Oh dank je wel, weet je ook hoeveel water ongeveer? Ik had hem gister al verpot en water op de aarde gegeven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De Bromelia slaat het water op in de kelk. In de natuur vangt hij daar regenwater in op. Je mag de kelk gerust vol doen, maar pas weer water geven als er niets meer in de kelk zit. De Bromelia is een (sub)tropische plant, dus hij mag niet te nat worden. En, hoe minder water een plant krijgt, hoe eerder hij gaat bloeien.
Het is trouwens familie van de ananas. Als je de rozet inclusief ca. 2 cm van de ananas snijdt en deze plant (en op dezelfde wijze water geeft als de Bromelia) zal hij wortel trekken en heb je een ananasplant..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ow wat leuk zeg! Bedankt voor de info.