Waarom hebben veel welvarende mensen toch geen zwembad in de tuin?

Ik zie en ken erg veel mensen die behoorlijk veel geld hebben en/of verdienen maar toch heeft bijna niemand van hun een zwembad in de tuin. Ondanks dat het best prijzig is om dit te laten aanleggen zou je denken dat mensen die wat centen over hebben hier al gauw voor zouden kiezen. Waarom hebben maar zo weinig mensen een zwembad in de tuin?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
5.1K

Antwoorden (23)

Niet iedereen houdt van zwemmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zomers in Nederland zijn niet hetzelfde als de zomers in tropische landen of landen rondom de Middellandse Zee. Vaak is dat een reden om geen zwembad te nemen. De keren dat je er gebruik van kunt maken is niet veel.

Bovendien kost een zwembad (los van de aanschaf) behoorlijk veel. Het onderhoud en het warm en schoon houden van het water tikt behoorlijk aan. Van dat geld kun je een keer extra op vakantie gaan!

Kortom, het loont zich niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen met behoorlijk veel geld werken doorgaans ook keihard voor hun geld.
Ik denk dat ze dan gewoon geen tijd hebben om van hun zwembad gebruik te maken (en te onderhouden).
Als ze tijd over hebben gaan ze wel op reis om te kunnen relaxen.
Want in Nederland zijn we toch afhankelijk van het weer om gebruik te maken van het zwembad,dan kunnen ze beter naar een zonnig oord vliegen waar ze gegarandeerd veel zon hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die mensen hebben andere prioriteiten dan jij. Ze kopen voor hun geld dus liever iets anders dan een zwembad. Of ze gebruiken de ruimte in hun tuin liever voor een grasveld/kruidentuin/badmintonveldje dan voor een zwembad.

Bovendien komen bij een zwembad ook wat zorgen/verantwoordelijkheden kijken. Die dingen moeten ook onderhouden worden, je moet een zwembadpomp hebben, letten op de waterkwaliteit, blaadjes/insekten eruit vissen etc.

Ook kan een overweging zijn dat je een zwembad in de tuin maar een klein deel van het jaar kunt gebruiken, de rest van het jaar heb je alleen een grote nutteloze bak in je tuin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze niet kunnen zwemmen misschien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je echt een beetje wilt kunnen zwemmen, heb je niets aan een 5 x 3 m. badje. Zo'n zwembad in de tuin is leuk om te plonzen. Dus gaan welvarende mensen gewoon naar een zwembad, als ze willen zwemmen - want 20m lengte is toch wel minimaal, om lekker baantjes te kunnen trekken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien omdat ze niet houden van zwemmen.
Misschien omdat ze niet kunnen zwemmen.
Omdat ze in het weekend veel in het buitenland zitten.
Omdat het toch behoorlijk duur is.
Omdat het erg veel werk is om het netjes te onderhouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die veel geld hebben kunnen inderdaad gewoon niet van zwemmen houden, vinden het een onnodige kostenpost (onderhoud kost ook geld), vinden het zonde van hun ruimte, vinden het lelijk. 1001 redenen zijn er te bedenken. Ik zou ook liever een fijne snelle auto hebben dan een lelijk zwembad in mijn tuin.

De belangrijkste reden zou denk ik zijn dat Nederland te weinig zonuren heeft om genoeg te kunnen genieten van je zwembad.

Andersom hóeft een zwembad geen teken van status te zijn. Een zwembad hoeft ook niet duur te zijn. Op boerenerven en in sommige tuinen van rijtjeswoningen vindt je ook wel eens zwembaden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuin is te klein,of kunnen niet zwemmen,omdat ze wel- varend zijn en daarvoor heb je meer ruimte nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel- varend hij is leuk
waarom zouden ze?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn blijkbaar WelVarend, maar NietZwemmend :).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het wel betalen, maar zou nooit een zwembad in mijn tuin willen. Een sauna dat komt er wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zomers zijn gewoon onbetrouwbaar hier in Nederland
in een meer tropisch klimaat is er ook meer behoefte aan.
het is hier gewoon niet praktisch.
Bovendien heb je er ook weer personeel voor nodig om het schoon te houden.
in sommige landen kan dat wel, aangezien personeel daar veel goedkoper is.
14 jaar geleden
De mensen die echt rijk zijn die hebben een inpandig zwembad, dus binnen.
Met een schuifpui die 's zomers open kan.
Alwaar dan de ligstoelen klaar staan met dikke kussens.

En een zwembadboy!
Zonder zwembadboy geen zwembad.

Want je gaat dat natuurlijk niet zelf schoonmaken en chloor er in enzo.

De zwembadboy verzorgt ook de zwembaddrankjes.
Zodat je liggend op je zwembadluchtbed van je drijvende zwembaddrankje kan lurken.

En de zwembadboy verzorgt de badjassen, dat die altijd wit en schoon en voorverwarmd zijn.

De rest van de zwembadboytaken moet je met de zwembadboy zelf afspreken...................

Maar daarom hebben ze geen zwembad in de tuin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- kunnen niet zwemmen
- zijn niet welvarend genoeg
- geen plek in de tuin
- willen hun geld anders besteden
- geen zin om een aannemer te bellen
- genoeg redenen te verzinnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je geld hebt kun je vaak dicht bij het water wonen. Dan is het ook makkelijker om een zeil of motor boot aan te schaffen om vervolgens de plas op te varen. Wie wil er dan nog een zwembad in de tuin met alle ellende van dien. Hup... van het achterdek en zwemmen maar. Is het te koud op de plas dan is het ook te koud in het zwembad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan ook iets te maken hebben met gemeenteverorderingen, pas geleden van Hilversum naar Arnhem gevogen, na Driebergen zie jezeer veel zwembaden in tuinen. Of de echt rijke mensen wonen liever vrij in de natuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ons klimaat leent zichniet zo voor een eigen zwembad. In de periode dat je goed kunt zwemmen zitten we in een warm land (althans de mensen met geld) en onderhoud, verwaming aanleg bijelkaar is zo veel geld dat je voor een paar uurtjes zwemmen meer geld kwijt bent dan een abonnement voor een buitenbad.
Mensen die ik ken met geld en een zwembad hebben dat zwembad binnen, dan kun jer er het hele jaar gebruik van maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe rijker hoe gieriger

ze zijn gewoon te gierig om hetb aan te leggen en te kopen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk woon je in Nederland, en refereer je vooral aan de Nederlandse situatie? Er is hier gewoon niet zo'n geschikt klimaat voor buitenbaden. Omdat het hier niet zo'n geschikt klimaat is, kwamen de rijken ook toen ze nog minder rijk (/jong) waren, nauwelijks buitenbaden tegen. Logisch gevolg is dat ze daar later ook niet aan denken/doen. Ze zijn er simpelweg niet mee opgegroeid (wat logisch is, in ons kikkerlandje).
Het is in Nederland ook wat slimmer om een binnenbad aan te laten leggen, als je toch genoeg geld hebt. En die kan jij niet zien van buitenaf of op een sattelietfoto. Het is hier in Nederland veel duurder om een buitenbad te hebben: er is hier véél meer energie nodig om het water warm te houden dan in een warm land. Dus als je hier even rijk bent als in een warm land, heb je veel minder kans om toch een buitenbad te kunnen onderhouden. Maar ook een binnenbad is veel duurder dan een buitenbad in een warmland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het in Nederland maar een paar dagen echt lekker "buiten-zwemweer"is.
omdat het veel tijd kost om een zwembad te onderhouden.
omdat ze misschien helemaal niet van zwemmen houden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wellicht omdat ze ook willen genieten van hun privacy.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet dan al een flink grote tuin hebben. Veel belangrijker is natuurlijk het weer dat in Nederland niet loont. Er zijn meestal maar een paar echte warme dagen per jaar. Een zwembad laten verwarmen is weer erg duur. In zuid europese landen zoals Griekenland en Spanje zie je vanuit de lucht hoeveel zwembaden er zijn en niet alleen bij rijke mensen hoor. Komt natuurlijk door de warme lange zomers.
Ook staan de huizen in Nederland erg op elkaar. We zijn zeer dicht bevolkt. Als er plannen voor een zwembad zijn zullen er altijd omwonenden zijn die daar niet blij mee zijn ivm geluidsoverlast (bv jongeren die krijsend erin duiken).