Wat kun je tegen pissebedden doen?

Bij ons in de tuinen maar ook in huis ( zal niet alleen bij ons zijn ) lopen er duizenden pissebedden.
Plattrappen helpt een beetje maar het zijn er zóveel.

Wie weet een afdoende middel om deze ellendige beestjes uit te roeien of in ieder geval flink te minderen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
4.9K

Het beste antwoord

Echt een gif is er niet te vinden. Je zult toch zelf aan de slag moeten ben ik bang.
Een aardappal schijnt wonderen te doen.
Bekijk in elk geval even onderstaande links.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

http://www.pissebedden.info/pissebedden_bestrijden.shtml
dit is een handige site om pissebedden te bestrijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een fantastisch middel is van Bayer en het is een spuitbus tegen mieren en kruipend ongedierte.
Het is voor in huis maar wij gebruiken het ook voor buiten bij ons tuinhuis.
Te koop bij o.a. De Welkoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pissebedden kunnen alleen overleven als het vochtig, warm en donker genoeg is. Dus eerst zul je daar wat aan moeten doen.

Waarschijnlijk heb je een te vochtig huis en/of ventileer je niet voldoende. Wanneer dat opgelost is, zullen alle pissebedden vertrekken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pissebed is geen insekt, maar een kreeftje. En dat kreeftje heeft geen longen, maar kieuwen. Dus om adem te kunnen halen, heeft de pissebed (veel) vocht nodig. Dat vocht draagt ie bij zich en daar haalt hij de zuurstof uit. Betekent wel, dat een pissebed alleen kan leven in een (zeer) vochtige omgeving. Ergo, als er sprake is van een pissebedden-plaag, dan is er sprake van vocht-overlast. Ik denk dat dáár het probleem zit en dat je dus moet kijken waar dat probleem zich voordoet en hoe dat aangepakt kan worden.
Begin eens met kijken in de kruipruimte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pissenbadden zijn in je tuin geen enkel probleem, ze eten hoofdzakelijk dood rottend organisch materiaal, zelf worden ze gegeten door kikkers, padden, salamanders en vooral ook vogels, deze eten ook je schadelijke tuinslakken!
Pissebedden in huis betekent dat er een cementenvloer of hout in aanraking is met vocht!
In een droog huis kunnen ze niet leven.
Probeer het vochtprobleem op te lossen anders is het onbegonnen werk.

Toegevoegd na 53 seconden:
Al aan de stofzuiger gedacht?