Hoeveel centimes moet je Gaura inkorten na de winter?

Ik probeer te zien vanaf waar de plant dood is, maar is wat lastig omdat hij gedeeltelijk rood en gedeeltijk groen en gedeeltelijk bruin is.
Centimeters dus met dank aan de spellingschecker van deze site.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Tuin
2.1K
Amadea
4 jaar geleden
Volgens https://www.startpagina.nl/v/wonen/tuin/vraag/500852/gaura-lindheimeri-prachtkaars-hangt-slap/ tot ie een lengte van 10 cm heeft.

Antwoorden (1)

Eigenlijk kan je ze beter laat in de herfst terugknippen, dan hebben ze meer kans de winter door te komen, want vreselijk winterhard zijn ze niet. Maar goed, hij heeft het overleefd. Het luistert niet zo nauw wat je nu doet: je kan een stuk terugknippen, tot 20 cm bijvoorbeeld, maar je kan hem ook vlak boven de grond terugknippen: hij zal gewoon weer uitlopen. Succes!
Ik zou trouwens nog even een weekje wachten: er wordt nachtvorst voorspeld.
Toegevoegd op 22 maart 2020 15:16: tekst
Rieneke1