Hoe maak ik een simpele leuke mini vijver? En waar kan ik die het beste plaatsen in mijn tuin?

Wel: eenvoudig, snel, gratis (of goedkoop) gezellig.
niet: vissen, filters, moeilijke planten, fonteinen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.8K

Het beste antwoord

Koop op marktplaats een 2de hands vijver en anders maak je hem zelf met een stukje vijverfolie.
Er zijn vast wel mensen in je omgeving die ook een vijver hebben en nodig de plantjes moeten uitdunnen. Kikkers en salamanders komen er gratis op af.

Toegevoegd na 1 minuut:
We hebben er zelf ook één en noemen het de kikkerpoel, gewoon simpel een stukje vijverfolie en laat de natuur zijn gang maar gaan.

Toegevoegd na 27 minuten:
O ja, s'morgens is hij in de scaduw en s'middags in de volle zon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Graaf een gat, gooi de tuinslang open, steel wat waterplanten van de buurvrouw en klaar is kees :)

Is gratis, simpel en snel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
loopt dat water niet weg dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan steel je wat planken van de buurvrouw en wat water, dan druk je die planken tegen de randen zodat het water niet wegloopt. ZO (niet) simpel goedkoop en snel :)
Ik zou niet weten waar je hem het beste kan plaatsen ik weet niet hoe jouw tuin eruit ziet.
En je snapt zelf dat een vijver maken best veel tijd en geld toe zich neemt.

Lees dit: http://www.tuinfo.nl/site/index.php/vijver/190-de-aanleg-van-een-vijver
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had voorheen bij mijn appartement een kleine tuin en heb toen een grote plastique cementkuip ingegraven. Je kent ze wel van die zwarte ronde. Heb steentjes gehaald, wat zuurstofplantjes, klein pompje zoals in een aquarium en 2 goudvissen. Vond het echt heel leuk. Enige nadeel is dat je hem wel met regelmaat moet schoonmaken. Ik deed de steentjes in een vergiet wassen. 's Winters kan het snel dichtvriezen, maar mijn visjes hebben het 2 jaar overleefd. Toen ik ging verhuizen heb ik ze naar de supergrote vijver van mijn buren gebracht. En oh ja, ze springen er ook wel een uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een plastic bak, vul met water en zet er wat eenvoudige waterplantjes in. De beste plek is in de schaduw i.v.m. algengroei.