Welk insect of welke plant bedoelt men met een "spaanse vlieg" ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3K

Het beste antwoord

smaragdgroene kever.
-volgens een overlevering uit de romeinse tijd mengde keizer nero's lastige vrouw voor de lol spaanse vlieg door het eten van haar gasten...
-een cocktail, bestaande uit een deel tequila, een deel cuarenta y tres en een kaneelstokje als garnering. dit drankje geeft een enorme kick, maar doet niets voor het libido.
-en het geslachtsdriftprikkelende middel spaanse vlieg, dat is gemaakt van gedroogde, gestampte spaanse vliegen. men denkt dat het effect wordt veroorzaakt doordat het de binnenkant van de urinewegen irriteert, waardoor dat jeukerige gevoel ontstaat dat naar alle waarschijnlijkheid het verlangen naar seks opwekt.
-er zijn vele verhalen over....
maar de meeste producten die als spaanse vlieg worden aangeprezen, zijn niet meer dan cayennepeper in capsules.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De Spaanse vlieg of cantharide (Lytta vesicatoria, vroeger Cantharis vesicatoria) is ondanks de naam een kever uit de familie oliekevers of Meloidae, ook wel blaarkevers genoemd vanwege de blaartrekkende, irriterende stoffen die ze uitscheiden bij gevaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De spaanse vlieg of oliekever is een kever waarvan de afscheiding(vroeger)werd gebruikt als lust(sexueel) opwekkend middel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die wekt heel andere dingenop. B.v de irritatie van sommige mensen.