Hoe kan ik mijn moestuin afschermen tegen katten?

Ik heb een klein moestuintje van ongeveer 4m2. Hoe kan ik dit het beste afschermen tegen mijn eigen katten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
5.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schrik draad op 2000 volt? :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doen ze het maar 1x :p

Het beste antwoord

4 paaltjes op iedere hoek en 2 in het midden.. Dan stevig visdraad van paaltje naar paaltje kriskras laag over de grond spannen .. Je groentes groeien door maar de kat kan niet meer in je tuin door de draden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Eef ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ze klimmen er niet langs de paaltjes omhoog, dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo omhoog klimmen, lage paaltjes is genoeg , het hoeven geen palen te Zijn van een meter..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
want katten klimmen niet in paaltjes?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan hangen ze boven de moestuin, niet erin.

Andere antwoorden (8)

Wij gebruiken koffiedik uit het espressoapparaat

Toegevoegd na 59 seconden:
Dat vinden ze vreselijk. Je kunt ook satéprikkers gebruiken (langs de rand in de grond zetten) maar dat is vrij hard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
satéprikkers?? Daar springen ze dan toch gewoon overheen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet doen hoor ! satéprikkers ! dat is barbaars ...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan krabben ze nog wel, maar ze gaan niet meer zitten p*pen. helpt goed.
plus van mij
Buiten je moestuin een strook kippengaas spannen op een hoogte dat ze er over heen moeten lopen / willen ze niet, vinden ze vreselijk.
of
Een kippengaashek maken met haar beneden krullende bovenkant zodat ze niet recht omhoog kunnen klimmen, dat doen ze niet. Dat moet dan wel hoog zijn, want ze kunnen springen !
of
Koffiedik schijnen ze ook vies te vinden.
of
Combinatie van deze mogelijkheden.

Succes ! (ik heb katten en een tuin, geen moestuin) ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een kweekbak kopen voor over je moestuin heen: kan dicht, en het is groei-bevorderend én het wordt er aangenaam warm voor je plantjes, je moet alleen wel zelf zorgen dat je plantjes genoeg vocht krijgen en mest etc.

Toegevoegd na 40 seconden:
Het wordt ook een lage kas genoemd.

Toegevoegd na 38 minuten:
Dat is natuurlijk alleen handig als je lage planten hebt staan. Je kan ze vaak op maat laten maken, of je zet er meerdere naast elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kweekbak van 4 bij 2 meter?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is zelf te maken.
maar als de planten groter worden, zet je het deksel de hele dag open, en vinden de katten het juist heerlijk om in een hoekje in de zon in je bak te gaan liggen ;-)
Misschien een gek idee.
Maar laat eens een vierkante meter van je moestuin leeg.
En maak de grond een beetje rul voor de katten.
Ze hebben het liefst grond waar ze niet te veel moeite hoeven te doen om te graven.

Afschermen voor een kat kun je het nooit.
Tenzij je er een heg omheen zet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slimme tip! +
Voor het overspannen van vijvers en tuintjes kunt u bij de bouwmarkt fijnmazige netten kopen.
Deze zijn ook uitermate geschikt om waranda,s af te dichten opdat uw huisdier niet van het balkon af kan vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou er wijnruit omheen kunnen planten.
katten hebben een hekel aan de geur.

plant elders wat nepeta, en iedereen is tevreden.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn katten lopen gewoon door de wijnruit heen. slechte neus, of de verkeerde soort?
Rieneke1
11 jaar geleden
ruta graveolens moet het zijn.
Wij zetten altijd (goedkope, witte) plastic vorkjes rond de tuin, met de puntjes naar buiten. De katten zijn slim genoeg om zich daar niet aan te prikken, maar durven er niet overheen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Teentjes knoflook in de grond doen, vinden ze niet lekker. Vaak vervangen, anders komen ze terug.