Hoe lang duurt het voor dat druiven rijp zijn?

de druiven zijn nu nog piepklein hoeveel weken of maanden duurt het eer ze mag proeven?
het zijn blauwe druiven eerste oogst.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
4.5K

Het beste antwoord

Dit is standplaats en soort afhankelijk.

In nederland kan de vitis himrod al einde augustus druiven geven, terwijl vitis boskoop pas in de loop van oktober de eerste druiven geeft.

Als je druif uit de wind, in de zon tegen een zuidmuur groeit zal hij vroeger & rijker dragen dan een rank in de wind of westelijk kijkend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Afhankelijk van het weer, zullen ze in september/oktober wel rijp zijn. Druiven hebben veel zon nodig. Dus nu maar hopen dat we een goede zomer krijgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eind augustus begin september.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het plukken van de druiven gebeurd in de warmere landen rondom de Middelandse Zee meestal rond half september. Die temperaturen zul je hier niet halen, maar dat wil niet zeggen dat je daardoor veel later kan gaan plukken in Nederland. Je moet je druiven vanaf begin september goed in de gaten gaan houden. Door te voelen kun je zelf bepalen wanneer het het juiste moment is. Ze moeten redelijk hard zijn, maar niet knetter hard. Ook de kleur kan je daarbij helpen. Een beetje een gevoelskwestie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen is een druif eind September begin
Oktober rijp. Het zoetste worden ze als ze op een zonnige
plek staan , bijv. tegen een muur op het Zuiden.