Kan ik dit jaar nog gras zaaien?

We zijn nog bezig tot eind juni (hoop ik), kunnen we later in het jaar nog gras zaaien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.6K

Het beste antwoord

De beste tijd om gras te zaaien is vanaf 15 Augustus tot
eind Oktober. In het algemeen kans op vochtig weer en
niet te koud, en minder last van 1 jarige onkruiden. (deze sterven af in de herfst). Dus het gras zaaien komt voor jou prima uit. (de gunstigste tijd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Gras kun je bijna het hele jaar door zaaien. Alleen bij extreme droogte en vorst niet.

Bij warm weer zul je veel meer moeten sproeien (2x per dag) voordat de zaden echt wortel schieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vorig jaar gras gezaaid tot eind oktober en alles is prima opgekomen, dus geen probleem gewoon inzaaien en over een goede week zie je al een mooie groenzweem.
Wel blijven sproeien als het zo warm blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan hoeveel jou grasveld zon krijgt . als er weinig zon op jou grasveld schijnt tot eind augustus .
Met veel zon tot eind september .
In het begin niet sproeien omdat je eenmaal sproeit dan moet je iederkeer sproeien .
Gewoon de natuur zijn werk laten doen .
En sproeien wanneer het echt nodig is .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt dan beter wachten tot september, het is dan niet meer te heet, en het gaat ook meer regenen. Als je het in juni wil gaan doen, kan het gras verbranden door de felle zon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jazeker, vanaf sept weer. als je dat nu doet is de kans groot, dat droogte het zaad (nadat het is ontkiemd) afsterft. er zijn dan nog geen wortels die in diepere lagen water aankunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liefst gras zaaien in een koelere perioden met regen.
na ongeveer 1 week tot 10 dagen komt het zaad op.
Mocht het toch te droog worden, dan regelmatig sproeien.
Gras is allen maar kwetsbaar op het moment dat het gaat kiemen, is het eenmaal een sprietje, dan kan droogte niet veel kwaad meer, het wacht dan alleen met groeien tot de droogte voorbij is.
let op! Zeker de eerste keer maaien nooit te kort maaien!
Hou het met droog weer aan de lange kant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ooit gras gezaaid en dit stak maar niet eens een sprietje uit. Wat ik wel kreeg, was een mooi onkruidveld,
dat ik toentertijd handmatig en heel omzichtig heb gewied toen het reeds een 20 tal centimeter hoog kwam. ja hoor je kan dit het ganse jaar door, mits voldoende vochtinbreng, of beneveling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gras kun je altijd zaaien. Het beste resultaat heb je wel als het niet te droog weer is.