Zoeken pimpelmezen/vogels ook in de winter een vogelhuisje op om te schuilen?

Dit voorjaar geen nest maar nu komt er steeds een pimpelmees bij het vogelhuisje druk aan het pikken van de rand/vlieggat en binnen ook aan de gang.Plekje voor de winter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Het beste antwoord

pimpelmezen en andere vogeltjes gebruiken nestkastjes in koude winternachten om in te slapen, soms met meerdere bij elkaar.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn zich dus al aan het voorbereiden op een goede schuilplaats.Leuk!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus laten hangen misschien even de bezem erdoor maar dan weer terug zetten.Hebben ze in de winter ook een plekje.+van mij.
Rieneke1
12 jaar geleden
die kleintjes kunnen in een koude winternacht wel 1/3 van hun gewicht kwijtraken, dus alle beschutting is welkom.
dank voor de plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Winterkoninkjes ook, dat kan een heel klontje zijn.
Ik heb pas de kat gekamd hier, alle losgekomen haar in de tuin gedumpt, zodat het eventueel nog voor extra stoffering gebruikt kan worden door de vogels ;-).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is een goede hippo zal mijn katten meteen gaan kammen zit genoeg haar op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TOP!! bedankt voor het meedenken groet Minke

Andere antwoorden (2)

pimpel- en andere mezen beginnen rond deze tijd te zoeken naar een geschikte nestplaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
welnee adrie, dat gaat nog wel een paar maanden duren hoor, de vogeltjes hebben nu wel wat anders aan hun hoofd, nl overleven.
ze zullen zeker beschutting zoeken maar zijn ook al opzoek naar een goede nestplek voor het voorjaar. Het vervelende is dat ze nu juist redelijk opgevet zijn en niet door het gat passen, vandaar dat gepik, maar dat heeft weer als nadeel dat, als het gat te groot wordt (of de vogel magerder) ze er niet meer komen. Het beste monteer je een stukje blik rond het gat, uiteraard zonder scherpekantjes..
succes.