Is het nog te vroeg voor (voorjaars)bloembollen?

Ik wil krokusjes, sneeuwklokjes, narcissen etc... in de tuin planten.

Op allerlei websites lees ik dat ze vanaf september geplant kunnen worden.
Maar ze lijken nog bijna nergens te koop te zijn.

Is het nog te vroeg hiervoor?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kunt ze online bestellen. Hieronder het adres met een grote sortering. http://www.peternyssen.com/nl/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor je reactie; bij een aantal webwinkels zie ik inderdaad wel voorjaarsbollen staan. Ik bedoelde met mijn vraag eigenlijk vooral of ze nu al wel de grond in zouden kunnen,of dat dat nog te vroeg is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je ze bij nyssen kan bestellen kunnen ze ook de grond in.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Marjol31n TIP: Action mail vanmorgen : bloembollen 100 stuks gemixt à €2,69!! kijk maar https://www.action.com/nl-nl/p/bloembollen-gemixt/?utm_source=inspiratiemail&utm_medium=email&utm_campaign=tuin-winterklaar&utm_content=Bloembollen+gemixt&utm_term=a_14964

Antwoorden (3)

Het kan wel, maar zoals je al gemerkt hebt, moet de verkoop nog op gang komen. Voor voorjaarsbloemen ligt de nadruk op de verkoop in oktober/november. Dat is nog ruim op tijd om ze in de grond te stoppen. Ze moeten bij voorkeur vóór de eerste nachtvorst in de grond.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Juist krokussen, sneeuwklokjes en narcissen kunnen NU al geplant worden , in september! , nee je bent niet te vroeg.
Ook de verkoop is al begonnen o.a. bij onderstaande link!
-----------------------------------------------------

Narcissen, krokussen en sneeuwklokjes en ook hyacinten en tulpen kun je al deze maand , september , planten. Dat is zeker niet te vroeg!
In het algemeen moet je niet te laat beginnen i.v.m. de niet te voorspellen nachtvorst.

https://zaaikalender.com/bloembollen-planten/https:

Misschien zijn ze al op de markt verkrijgbaar, maar in ieder geval nu al bij onderstaande link met een leuke andere manier van planten; etage beplanting, zo zie je maandenlang vrolijke bollen bloeien!

//www.bol.com/nl/m/tuin/creatief-met-bloembollen/index.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Marjol31n TIP: Action mail vanmorgen : bloembollen 100 stuks gemixt à €2,69!! kijk maar https://www.action.com/nl-nl/p/bloembollen-gemixt/?utm_source=inspiratiemail&utm_medium=email&utm_campaign=tuin-winterklaar&utm_content=Bloembollen+gemixt&utm_term=a_14964
Ik zou nog even wachten. Je betaald nu wel de hoofdprijs (zei de krent).
Ze kunnen zeker tot november geplant worden.