Wanneer kun je de zonnepitten uit een zonnebloem halen en eten?

Hoe kan je zien of de pitten rijp zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
8.2K

Het beste antwoord

Zonnebloempitten zijn lichtgrijze pitten die in de zaden van zonnebloemen zitten. Deze zaden zijn - als ze rijp zijn - donkergrijs en gestreept.

Goeie truuk om dat te weten: als de koolmezen en ander vogels de zaadjes er proberen uit te halen.

Nog een tip:
Zodra de bloempjes aan de zonneschijf verkleuren, is het zaad eronder rijp. De uitgebloeidebloempjes laten heel gemakkelijk los: een teken dat de pitten eronder rijp zijn. In het hart van de bloem, waar ze blijven zitten, is het zaad niet rijp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kan ik iets mee
+1

Andere antwoorden (1)

als ze hard zijn.