Hoe kun je zien of een fruitboom een mannetje of een vrouwtje is?

Ik ben op het moment granaatappelzaadjes aan het zaaien en heb gehoord dart ze later een mannetje/vrouwtje nodig hebben om de bloemen te kunnen bestuiven. Hoe zie ik of een van de boompjes één mannetje of een vrouwtje is?
Voute de zekerheid heb ik er 45 gezaaid in de hoop dat er een tussen zit die zowel mannelijk als vrouwelijk is.
Maar het gaat moeilijk als ik ze niet kan herkennen...

Toegevoegd na 1 minuut:
Voute = voor
Dart = dat

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.8K

Het beste antwoord

De punica grantum is tweehuizig, wat inhoud dat hij zowel mannelijk als vrouwelijk is.

De bloemen zullen zichzelf of elkaar bevruchten.

Wat je hebt gehoord klopt dus niet, maar 45 lijkt mij een mooi aantal, laat ze lekker groeien en ga door met de sterkste, grootste en mooiste boompjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Punica is niet alleen mannelijk of alleen vrouwelijk, ze hebben allemaal bloemen met een stamper en meeldraden er in, dus iedere plant kan zonder een ander vruchten geven.