Hoe haal ik een hele grote bramenstruik eruit?

Deze struik is dus echt enorm en er zitten ook heel heel veel doorns aan. Wie heeft een goede tip?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
11.2K

Het beste antwoord

Pas gedaan met 80 vierkante meter bramen.
Koop goede soepele handschoenen.
Zet je kruiwagen er naast en knip een niet tegroot stukje van de bramentak af, gooi het in je kruiwagen en ga zo door, trap de bramentakken in je kruiwagen af en toe in, anders is hij zo gauw vol.
Afgeknipte takken niet langer dan 50 cm.
Sommige lange uitlopers hebben aan het eind wortels in de grond gemaakt, spit die er uit, want daar komt anders een nieuwe plant aan.
Na een uurtje knippen is de braam weg, de rest er even uit spitten en de komende zomer even op letten of er nog wortels gaan uitlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
petje af.. wat een rotklus :-) +1 voor de duidelijke uitleg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal waar, gradje, dat werkt prima en weinig afval.

Andere antwoorden (5)

Eerst de brander erop als dat mogelijk is zonder brand te stichten en vervolgens diep graven, anders blijft het opkomen. veel plezier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Levende bramen branden niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt aan de vlam!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat had je in gedachte?
Koop een kruiwagen, handschoenen en een tuinschaar. Gebruik ze volgens de bijgeleverde handleiding en klaar is Kees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst beetje bij beetje kort snoeien(wel goede werkhandschoenen aan) daarna uitgraven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knip de bramenstruik af zo kort mogelijk aan de grond, en doe round up puur op de afgeknipte einden. en de struik gaat dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een takkeschaar trek tuinhandschoenen aan en knip van bovenaf de takken in kleine stukjes af (ca. 20 cm.)
Ruim de takjes op tijd op, en werk zo naar beneden toe.
Laat 50 cm. van de stam staan. graaf daar na de grond rondom de stam weg. steek zonodig de wortels door en trek de stam met de wortels en al uit de grond.
sucses gewenst.