Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is er ook in de lente veel spinrag in de tuin?

Op het moment worden al mijn plantenbakken met elkaar verbonden door spinrag. Oktober/november is echt de spinnentijd - waarom is er nu (mei) ook zoveel spinrag?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Er is altijd spinrag in de tuin.
De reden dat we denken dat dat alleen in de herfst is, is omdat in de herfst de dauw zorgt voor een druppeltjes ketting, waardoor ze goed zichtbaar zijn.
In het voorjaar heb je niet van die dauwdruppeltjes, en daarom denken we dat er geen spinrag is. Maar het is er wel, dus.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Gezien je update in de reacties ben ik bang dat het toch echt geen spinrag betreft, maar dat jij last hebt van rode spintmijten. Die kunnen zich zeer snel uitbreiden in warme omstandigheden of bij warm weer. En dan kunnen ze in voor hun kleine omvang hoog tempo veel verschillende planten opeten. Als ze al een tijdje bezig zijn dan zie je witte rag - de spinsels van de mijten - rond de bladeren en bloemen van de aangetaste planten.
(Lees meer...)
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Maar ik denk het toch niet. Spint of spintmijt is bijna niet te zien, heb ik gelezen. Deze zijn makkelijk te zien; ze zijn misschien anderhalve mm groot. En het zijn echt webjes, geen dikke witte rag.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding