Kan ik mijn appels nog redden?

Mijn appelboom zit vol rupsen. Is het mogelijk om hier vanaf te komen, het liefst op een biologische manier?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Dat je boom vol met rupsen zit, is een oorzaak voor.
Momenteel is het bijna overal erg droog.
Sommige plaatsen is dit voorjaar een te kort aan neerslag van 120 mm!
Dat is de hoeveelheid die normaal in 2 maanden valt.
Hierdoor krijgen bomen, precies in de belangrijkste groeiperiode, een flinke knauw.
Hun weerstand wordt minder en schimmels, luizen en rupsen krijgen de kans.
Geef de boom extra water, spuit hem iedere avond met een stevige straal water door de takken en bladeren, door nat en geef de boom vloeibare mest+ organische mest.
Vloeibare mest werkt binnen een dag, organische mest na een dag of 10.
Nog even en de rupsen zijn volgroeid en zullen gaan verpoppen.
Dus gaat het probleem van zelf over.
Maar wel een beetje helpen met water en mest.
Goede oogst.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt