Hoe lang duur het dat een boomstronk is verrot bij een behandeling met epson zout in geboorde gaten in stronk?

Kun je het misschien nog versnellen vraag ik mij ook af.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
3.2K

Antwoorden (1)

Naast gebruik bij mensen, wordt magnesiumsulfaat ook gebruikt bij het onderhouden van planten. Het wordt gebruikt voor het aanvullen van het magnesiumgehalte in planten wanneer er sprake is van een gebrek. Daarnaast is magnesiumsulfaat ook toepasbaar om oude boomstronken uit de tuin te verwijderen. Door meerdere gaten in de stronk te boren en vervolgens te vullen met magnesiumsulfaat en water, sterft de boomstam af en is hij gemakkelijker te verwijderen. Het afsterven duurt ongeveer een maand.
(Wikipedia)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
Het afsterven duurt een maand, dat wil zeggen dat na een maand het leven uit de stronk is en er vanuit de stronk geen nieuwe uitlopers meer kunnen komen. Daarmee is de stronk nog niet verrot, laat staan weggerot. Dat kan jaren duren, afhankelijk van de grootte van de stronk.
Ook wortels rondom de stronk kunnen nog steeds leven vertonen en uitlopers maken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Ineke, je kan dit gerust toevoegen op Wikipedia.