Waarom eten mijn kippen mos als ze los in de tuin scharrelen?

Ze mogen elke dag even los en mij valt op dat ze mos heerlijk vinden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
3.8K
Ivana
9 jaar geleden
Dat valt onder groenvoer, pas op dat ze je tuin niet ruïneren. Kippen eten veel aanplant.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze mogen een uur per dag eruit en de planten bamboe leeuwenbek en wat siergrassen laten ze met rust.
als ze weer in hun hok zitten even aanharken en klaar ook mooi dat ze naaktslakken lusten want als ze die pakken is het actie om een plekje te vinden waar ze het kunnen oppeuzelen .
Er is er een die alles wat ze vind gaat tokkelen en dan komen de andere 2 om dit lekker op te eten ook vreemd meestal slakken of een worm.
Maar leuk is het!!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is je vraag eigenlijk? Kippen vinden mos lekker en jij wilt geen mos in je gazon. Perfect geregeld toch?
Idem voor de slakken!
Kan ik ze niet af en toe lenen, ik heb veel mos in mijn gazon en veel slakken en van beide kan het wel wat minder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn vraag is waarom eten ze die want vertel mij maar welke dieren dit nog meer eten.Of ze missen iets in het voer wat ik me niet kan voorstellen maar je weet maar nooit.of gewoon lekker kan ook nog.
Ene als je een goed plekje hebt mogen ze even logeren!!HAA
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mos is wat natter en zachter dan gras en ik denk daarom makkelijker verteerbaar.
(een reactie omdat ik dit niet zeker weet) Verder zijn kippen echte alleseters. Op deze manier krijg je hele goeie gezonde en lekkere eieren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
O ja de eitjes zijn super lekker zijn klein want krielkippen maar de dooier is oranje en in verhouding erg groot.
Heb al buren en familie die erom vragen .

Het beste antwoord

Mos is groen en de kippen eten erg graag planten, dus ook mos.
Ook eten kippen vaak uit gewoonte en pikken in alles wat er maar op de grond ligt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank ene de gele vlinderstruik zit vol met bloemen.