De olijfboom heeft zijn blaadjes nog steeds niet terug na de winter. Is er nog hoop?

Hoe kan ik zien of hij nog leeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.5K

Antwoorden (2)

je kan het controleren door een tak eraf te snijden
als de binnenkant nog groensig en en vochtig is de boom in leven
is de tak droog en bruinsig is die dood
overigens kan t ook zijn dat de olijf boom door de zware winter in nederland het niet heeft overleefd
een olijfboom gedijt beter in een warm climaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zij twee belangrijke groeiperioden in een seisoen..
De eerste is in het voorjaar tot aan de langste dag( rond 21 juni)
De tweede is vanaf begin juli tot sept.
Soms gebeurt het, dat een pas verplantte boom/ struik, pas in de tweede groeiperiode alsnog uitloopt.
Maar er is ook nog steeds een kans, dat de olijfboom toch bevroren is, omdat het een wintergroene boom is en er dus altijd, ook in de winter blad aan zit.
Nu even wat schors wegkrabben, daaronder moet een groene kleur zitten, is het bruin, dan is de olijf zeker dood.