waarom graszoden laten groeien ..??

mijn buurman zegt dat er lange sprieten in zitten die moeten eerst uitgroeien .. die stengels lijken wel zaden te hebben.. zijn nu 20 cm lang

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Om deze tijd van het jaar gaan grassen in een gazon bloeien, te zien aan die lange sprieten.
Deze zijn soms moeilijk af te maaien, als de grasmaaier niet erg scherp meer is.
Zodra je denkt het gras moet gemaaid worden, ga je maaien.
Wel even oppassen met draaien van de grasmaaier, mogelijk ligt het nog ergens los.
Verders gewoon behandelen als een normaal gazon.
Dus weg met de lange sprieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gras gemaaid.. danku

Andere antwoorden (1)

Graszoden hebben even tijd nodig om vast te groeien aan de ondergrond. Dat duurt vijf tot zes weken. Als je eerder maait, loop je het risico dat je de boel lostrekt.
Maar als je voorzichtig maait, bijvoorbeeld met een scherpe elektrische maaier, kun je best al eerder maaien.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat klopt .. maar ik had het al een paar x gemaaid .. maar nu begon mijn buurman over sprieten er in .. bij is tuinman maar wil er verder niets over zeggen .. hebben niet goed contakt..