Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een euphorbia stenoclada en de onderste takken beginnen te verdrogen en snel ook en er is niks over de soort te vinden op internet ?

Hij is 30 cm hoog en tot nu toe zijn het alleen de onderste takken die verdrogen en toevallig ook alleen wat in bloei hebben gestaan, en ik weet dat somige vetplanten dood gaan na de eerste bloei maar dit word een soort boom en als ik op internet kijk zie ik alleen plaatjes van iets groteren planten maar die hebben nog veel van hun ondertakken, het is een familie lid van de wolfsmelk.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In z'n algemeenheid kan euphorbia goed tegen droge lucht, maar houdt hij wel van vochtige grond. Omdat het een succulent is houden mensen hem vaak te droog, waardoor hij verdroogt en of gaat verhouten. Laat de grond tussen het gieten door even opdrogen, maar laat de plant zeker niet te lang droog staan. Giet regelmatig, maar zorg dat de plant niet constant nat is, lichtvochtig wordt het meest gewaardeerd. Vermoedelijk zijn van jouw plant ook wat wortels verdroogd inmiddels, dus begin rustig aan met wat meer water te geven, overdrijf niet.
(Lees meer...)
Rieneke1
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding