Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

HELP !!! olielamp in de vijver

Er is net een olielamp in mijn vijver gevallen.
De meeste olie hebben we eruit kunnen halen maar er ligt nog steeds wat. Is dit dodelijk voor mijn goudvissen? Wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bel even naar BP die hebben er ervaring mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hihi! Werk aan de winkel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@werk: Lol dat dachten we hier ook
@mayflower: ja mooie tijd om aan te beginnen ook :(

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gewoon water toevoegen zodat de vijver overloopt, dat gaat de olie vanzelf mee, de vijver uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik zou ten eerste je vissen eruit halen. Maar olie drijft toch aan de oppervlakte? Hoe kunnen je vissen die onder water zwemmen daar nou mee in contact komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het wel mee zal vallen, Het is niet zo dat de olie over heel de vijver ligt, dus er is nog genoeg plaats waarde zuurstof met het water in aanraking komt
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Je kunt ook proberen de olielaag van het water te halen door er heel fijne kalk op te strooien, dan emulgeert het samen en kun je het makkelijker wegscheppen.
Wel eerst de goudvissen eruit halen!!

Succes!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gooi er wat op wat je in huis hebt, iets van bakmeel of zo. Ik denk dat je het dan zo weg kunt scheppen.
Lukt het niet dan kun je altijd nog een dikke laag keukenpapier erop leggen dan trekt het daar wel in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe zo veel mogelijk absorberend materiaal in een panty. Haal de gevulde panty over het water.
In Mexico deden ze panty's vullen met haar, verzamelt door de kappers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding