Wat gebeurt er als je een Hazelaar snoeit in september?

De Hazelaar wordt te hoog dus ik wil de bovenkant snoeien.

Toegevoegd na 1 uur:
Voor de duidelijkheid: Overleeft de Hazelaar een snoeibeurt in september.

7 jaar geleden
in: Tuin
3.4K

Het beste antwoord

De hazelaar kan je gewoon gaan snoeien.
Zelfs als je de boom/heester helemaal afzet dan gaat de hazelaar toch weer groeien.

In veel houtwallen groeien hazelaars. Als de houtwal dicht of te groot wordt dan worden de heesters/ bomen allemaal afgezet waarna de houtwal weer gewoon uitgroeit. De grotere bomen worden meestal niet in gekort omdat de groei van deze bomen veel langer duurt dan de van de heesters/bomen.

Veelal wordt gedacht dat bomen/heesters in het najaar/winter moeten worden gesnoeid omdat je dan vaak ziet dat onderhoudsbedrijven dit dan doen.
Die bedrijven doen dat omdat de herfst/winter een slappen tijd is voor onderhoudswerk en door dit onderhoudswerk naar het najaar/winter te verplaatsen is er voor het hele jaar werk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niesje1973
7 jaar geleden
Dank voor je reactie, dan ga ik het wagen!
jodyenboyke
7 jaar geleden
+ ik snoei altijd in oktober, en lange takken haal ik er tussendoor af, geen probeem.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan je gerust doen :)