Wat kan ik doen tegen witte vliegjes op mijn muntplant?

Wanneer ik de muntplant schud komen er een hele boel witte vliegjes uit en bepaalde bladeren zijn al aangetast met witte tot koperachtige vlekken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
6.3K

Het beste antwoord

Het lijkt op witte vlieg. Je kan hiervoor kleefstrips gebruiken of een tabaksplant in de buurt zetten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Het staat in de vraag dat het witte vlieg ís, en deze foto staat al sinds 2008 op internet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Net ieder witte vlieg of iets dat daarop lijkt is "witte vlieg". Er zijn ook witte motjes zoals de eikenblad motjes.
Ik heb de foto ook gecheckt in Google en zie dan meteen ook een link naar de bestrijding ervan. Denk dat ik nog veel moet leren :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik begrijp jullie allebei. Ik had misschien beter de vraag anders geformuleerd zoals: Wat kan ik doen tegen 'de witte vlieg' op mijn muntplant