wat is het verschil tussen een dompelpomp en een dompel-drukopvoerpomp? kan iemand mij dit uitleggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

Een dompelpomp is een pomp die je in het water kan plaatsen en die het water via de platte onderkant opzuigt en verpompt naar boven.
Een dompel-drukopvoerpomp is dus het zelfde, alleen voert hij ook nog de druk van het water op, zodat je het veel hoger kan oppompen.
Hij zorgt dus voor een hogere waterdruk van het water dat hij oppompt.
Een drukregelaar zorgt er voor als je een kraan opendraait die er op aangesloten is, dat dan direct de pomp aanslaat en het water op druk houdt.
Je moet het zien als een hogedruk spuit, alleen zit die op de kraan aangesloten, maar de pomp zorgt ook hier voor een hogere waterdruk, waardoor je met een beetje water iets kan schoonspuiten.